WDS Digitaalinen myyntiputki™

Rakennamme yrityksellesi digitaalisen myyntiputken, joka tuo luoksesi ostavimmat asiakkaat, jalostaa ostosta harkitsevat asiakkaat kohti kauppaa, luo tarvetta ja tuo unelmoijat tietoiseksi brändistäsi.

Digitaalisessa myyntiputkessa markkinointia ohjaa jatkuva mittaaminen, ja tuotto näkyy euroissa. Voit unohtaa epätietoisuuden ja mututuntumalla tehdyt markkinointi-investoinnit.

WDS Digitaalinen Myyntiputki ™ tuottaa:

  • Suoraa kauppaa verkosta
  • Asiakkaita kivijalkakauppaan
  • Liidejä myynnillesi
  • Kontakteja markkinointirekisteriisi
  • Jatkuvasti kasvavaa tunnettuutta brändillesi

Asiakkaasi ovat verkossa – siispä yrityksesikin täytyy olla siellä

Vuonna 2016 netin kautta tavoitettiin 4,9 miljoonaa suomalaista (90% suomalaisista). Päivittäin nettiä käyttää 4,2 miljoonaa suomalaista (77%).

Ostokäyttäytyminen on siirtynyt verkkoon

  • 87 % netin käyttäjistä etsii tietoa ensiijaisesti internetistä
  • 90 % käyttää Googlea jossain vaiheessa ostoprosessiaan
  • 71 % aloittaa ostoprosessin Googlesta
  • Yli 60 % ostoprosessista on kujlettu ennen kontaktia myyjään
  • 12 Google-hakua on tyypillinen määrä ennen aktivoitumista

Tavoitamme asiakkaasi verkon eri kanavista ja ohjaamme heidät kohti yhteydenottoa tai ostosta

Tunnistamme, mistä kanavista kohderyhmäsi parhaiten tavoitetaan. Tämän jälkeen heille kohdennetaan viestejä ja sisältöä, joka huomioi ostoprosessin eri vaiheet.

Ensikohtaamisen jälkeen asiakas ohjataan vähitellen myyntiputken seuraavaan vaiheeseen, ja lopulta kohti yhteydenottoa yritykseesi tai ostoa verkkokaupasta.

Digitaalinen markkinointi on mitattavaa

  • Mittarit kattavat koko myyntiputken, ensimmäisestä mainosnäytöstä ostoon asti.
  • Tiedät tarkalleen, paljonko asiakkuuden hankintahinta on.
  • Markkinointiin sijoitetun pääoman tuotto pystytään mittaamaan.

Verkossa mainonta voidaan kohdentaa juuri oikeille ostajapersoonille.

Mainonta voidaan kohdentaa mm. Iän, sukupuolen, koulutuksen, aseman, perhetilanteen, mielenkiinnon kohteiden perusteella sekä maantieteellisesti.

Esim. Naiset, 25-45v, johtavassa asemassa, kiinnostuneet urheilusta ja terveellisistä elämäntavoista, avioliitossa, lapsia. Sijainti: Tampereen keskustasta 60km säteellä, poislukien keskustasta 3km säteellä. Poislukien jo verkkosivuilla vierailleet ja ostaneet.

Näin Digitaalinen Myyntiputki rakennetaan:

  1. Digitaalisen markkinoinnin strategia
  2. Myyntiputken määrittely ja rakentaminen
  3. Mainonnan toteuttaminen eri kanavissa
  4. Yhtenäinen johtaminen

Miksi panostaisit digitaaliseen markkinointiin?

Oikein toteutettuna digitaalinen markkinointi on tämän hetken tehokkain ja edullisin keino toteuttaa tuloksellista markkinointia. Väärin toteutettuna digimarkkinointi on kuitenkin tulokseton tulonsiirto, jolla ohjaat mediabudjettisi mediajättien pohjattomiin taskuihin.

Ilman digitaalisten kanavien kokonaisymmärrystä saat ehkä pikavoittoja, mutta et koskaan saavuta jatkuvia tuloksia.

Tuloksellisen digimarkkinoinnin toteutuksessa tärkeintä on osata tunnistaa kohderyhmäsi, muodostaa kohderyhmiäsi puhutteleva viesti sekä valita kanavat, joista asiakkaasi tavoitetaan parhaiten.

Millaisen yrityksen kannattaa rakentaa digitaalinen myyntiputki?

  • Yrityksesi kasvutavoittet ovat kovat ja haluat varmistua, että tavoitteiden saavuttaminen ei ole ainakaan myynnistä kiinni
  • Tuotteesi ja palvelusi ovat kunnossa – tiedät, että ne ovat toimialaasi keskimääräistä parempia
  • Jos uskot, että asiakkaasi käyttävät enemmän ajastaan puhelinta selaillen tai tietokonetta käyttäen
  • Haluat tehdä markkinointia mitattavasti
  • Haluat selvyyden siihen, missä kanavissa yrityksesi tulee olla näkyvissä

Digitaalisen myyntiputken rakennuksen vaiheet ovat seuraavat:

1) Aloita matalalla roikkuvista hedelmistä, tavoita ostavimmat asiakkaat

Kolme prosenttia kohderyhmästäsi on valmiita ostamaan tarjoamasi kaltaisen palvelun tai tuotteen juuri nyt. Siksi yrityksesi täytyy olla näkyvistä esillä kanavissa, joista nämä asiakkaat tavoitat. Viestillä, joka saa asiakkaat ostamaan.

Google ja Facebook tavoittaa jo yli 90 % suomalaisista. Heihin kuuluu myös yrityksesi kohderyhmä.

Keinot, joilla tavoitamme ostavimmat asiakkaat:

  • Google-hakusanamainonta
  • Hakukoneoptimointi
  • Facebook-mainonta
  • Myyvät verkkosivut

2) Jalosta ostamista harkitsevat kohti kauppaa

Osa kohderyhmästäsi tuntee ongelmansa ja näkevät ratkaisun, mutta yrityksesi tarjooma ei ole tuttua. He eivät tee ostopäätöstä tänään tai huomenna, mutta kuukauden tai kahden sisään kylläkin. Brändisi tulee päästä heidän iholleen hyvissä ajoin ennen ostopäätöksen päivää. Ennen kilpailijoitasi.

Keinot, joilla tavoitamme harkitsijan ja jalostamme tästä ostajan

  • Google display -mainonta
  • Google remarketing -mainonta
  • Hakukoneoptimointi
  • Facebook-mainonta
  • Facebook remarketing -mainonta
  • Myyvät verkkosivut
  • Sähköpostimarkkinointi

3) Tee brändisi tunnetuksi, sillä tutulta on turvallisempi ostaa

Valtaosa kohderyhmästäsi ei tunne yritystäsi, brändiäsi eikä ole harkinnut vielä ostamista. Ongelma heillä kuitenkin on. Ongelma, johon yrityksesi tarjooma tuo ratkaisun. Tämä osa kohderyhmästäsi ei kuitenkaan tunnista ongelmaansa, vaan yrityksesi tehtävä on rakentaa asiakkaalle tarve ja tehdä brändisi samalla tunnetuksi.

Tutkimusten mukaan tarvitsemme jopa 6 kohtaamista brändin kanssa, jotta se alkaa tuntua tutulta. Kun ostopäivä koittaa, tarvitset brändillesi tunnettuutta. Sinä päivänä yrityksesi tulee olla ensimmäisenä nimenä mielessä, kun ratkaisua etsitään.

Keinot, joilla teemme brändisi tutuksi digimarkkinoinnilla

  • Hakukoneoptimointi
  • Google Display -mainonta
  • Facebook-markkinointi
  • Instagram-markkinointi
  • Kiinnostavat sisällöt verkkosivuilla

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!

Lähetä viesti tai soita 010 2319 580