Digimarkkinointi

Digimarkkinointi luo asiakaskohtaamisia verkossa ja lisää yrityksesi tunnettuutta valituissa kohderyhmissä. Digissä menestyy se, joka ilmestyy asiakkaan näyttöpäätteelle oikealla hetkellä, oikeassa paikassa, oikealla viestillä.

Tavoita ihanneasiakkaasi digimarkkinoinnilla

Digimarkkinoinnin tavoite on lisätä yrityksen näkyvyyttä ja kohtaamispisteitä verkossa. Verkon tärkeimpiin kanaviin lukeutuvat yleensä yrityksen verkkosivut, hakukonenäkyvyys, sosiaalinen media ja sähköpostimarkkinointi. Maksuttomien kanavien lisäksi yritys voi tavoittaa suuremman yleisön hakukonemainonnalla, display- eli bannerimainonnalla ja kampanjoilla sosiaalisessa mediassa.

Tuottava digimarkkinointi kumpuaa yrityksen strategiasta ja asiakasymmärryksestä. Digitaalisen markkinoinnin keinovalikoima on laaja, minkä vuoksi kokonaiskuvan hahmottaminen vaatii asiantuntijuutta. Ymmärrys teknologian mahdollisuuksista ja digin lukuisista sovelluksista ovat edellytyksiä digissä menestymiseen.

Yhä suurempi osa asiakaskohtaamisista tapahtuu netissä.

Digitaalisessa maailmassa kaikki on mitattavissa, mutta mittarit on valittava oikein, jottei aikaa kulu epäolennaisen datan penkomiseen. Valistuneiden johtopäätösten tekeminen vaatii sekä tilastollisen että laadullisen näkökulman. Alkuun pääsee valitsemalla muutaman yksinkertaisen mittarin.

Mitä mahdollisuuksia digimarkkiointi tarjoaa?

Verkossa tavoitat yli 90 % suomalaisista. Ihmiset käyttävät nettiä ostopolun kaikissa vaiheissa, oli tuote tai palvelu lähes mikä tahansa.

Monet aloittavat tiedonhaun Googlesta, vertailevat yrityksiä näiden verkkosivuilla, etsivät asiakkaiden kokemuksia somesta ja yhä useammin myös tekevät ostopäätöksen netissä – oli kyseessä sitten uudet kengät, kodinkone, auto tai asunto. Lue, kuinka WDS auttoi viemään Lehto Groupin asuntomyynnin nettiin.

Markkinointiin sijoitetun pääoman tuotto on markkinoinnin tärkein mittari.

Verkossa voit kohdentaa viestisi tarkasti rajatulle kohderyhmälle. Tulosten mittaaminen on tarkkaa ja reaaliaikaista. Viestit, jotka eivät sytytä, on helppo vetää takaisin tuhlaamatta niihin senttiäkään ylimääräistä. Viestit, joihin yleisösi reagoi, leviävät itsestään ja ansaitsevat ilmaista näkyvyyttä. Tulosten kannalta tärkeintä on jatkuva seuranta ja nopea reagointi. Näin kävijävirrasta saadaan seulottua potentiaalisimmat asiakkaat.

Miten teen tulosta digimarkkinoinnilla?

Digiympäristössä markkinointi ja myynti lomittuvat toisiinsa, eikä rajan veto näiden kahden välillä ole edes tärkeää. Tärkeintä, että myynti ja markkinointi puhuvat samalla kielellä ja sävyllä niin verkkosivuillaan, somessa kuin asiakastapaamisillakin. Myöskään B2B:n ja B2C:n väliseen jaotteluun ei kannata hukata liikaa aikaa – ostokäyttäytyminen noudattaa samoja periaatteita.

Digimarkkinoinnissa menestyminen vaatii teknistä, analyyttista ja luovaa osaamista.

Viestejä tulvivassa verkkoympäristössä vain parhaimmat ja raikkaimmat ideat ansaitsevat ihmisten huomion, aktivoivat toimintaan ja nousevat parhaimmillaan viraaleiksi ilmiöiksi. Huomisen trendit on aistittava tänään, mikä tekee digimarkkinoinnista luovan työn leijonalajin.

Autamme yritystäsi menestymään digissä

Suunnittelemme yrityksellesi digistrategian, joka ohjaa digimarkkinoinnin jatkuvaa tekemistä. Valitsemme käytettävät digimarkkinointikanavat ja vastaamme digimarkkinoinnin jatkuvasta toteutuksesta ja raportoinnista.

Digimarkkinointistrategia 

Digimarkkinointistrategia on olennainen osa yrityksen kasvustrategiaa. Strategiatyöhön sisältyy mm. liiketoiminnan nykytilanteen tutkiminen, kilpailijakentän kartoitus, ydinviestien kiteytys sekä ostajapersoonien määrittely. Digimarkkinoinnin kanavat ja välineet valikoidaan asiakas- ja tavoitelähtöisesti.

Sähköpostimarkkinointi ja sähköpostiautomaatio

Sähköpostin automaatiolla asiakkaasi saa aina relevantin viestin, sillä jokainen lähtevä sähköposti perustuu käyttäjän edeltäviin toimenpiteisiin. Markkinoinnin automaatio auttaa tunnistamaan potentiaalisimmat asiakkaat.

SEO & AdWords-hakusanamainonta

Hakukoneoptimointi (Search Engine Optimization) ja Googlen hakukonemainonta ohjaa palvelujasi hakevia kävijöitä sivustollesi. Adwords-hakusanamainonnan avulla maksat vain toteutuneista vierailuista ja tuottavuuden mittaaminen on yksiselitteisen tarkkaa.

Mainontaa sosiaalisessa mediassa

Sosiaalisessa mediassa tavoitat tarkasti rajatun kohderyhmän. Somessa pidät yrityksesi asiakkaittesi mielessä omanlaisilla ajatuksillasi. Parhaimmat irtiotot keräävät ansaittua näkyvyttää nollabudjetilla.

Erityisesti Facebook- ja Instagram-mainonta ovat oivallinen keino tavoittaa laaja joukko suomalaisia.

Verkkosivut

Verkkosivut luovat sillan kaikkien digikanavien välille.Verkkosivujen tehtävä on palvella asiakkaitasi ja muita sidosryhmiäsi, johdattaa kävijöitä kohti liiketoimintasi tavoitteita ja vahvistaa yrityksesi brändiä.

WDS Myyvät verkkosivut™

Ohjelmallinen ostaminen (RTB), bannerimainonta ja natiivimainonta
Kun haluat tavoittaa suuren yleisön valtamedioiden verkkosivuilla tai kohdentaa mainosviestisi ainoastaan heille, jotka ovat juuri vierailleet sivullasi. Ohjelmallinen ostaminen sekä Googlen Display networkin tarjoavat valtavasti kohdennusmahdollisuuksia banneri-, natiivi- ja videomainonnan muodoissa.

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!

Lähetä viesti tai soita 010 2319 580