Digimarkkinointi

Digitaalisella markkinoinnilla tavoitat yli 90 % suomalaisista. Yhtenäisesti johdettu ja toteutettu digimarkkinointi varmistaa, että saat markkinointi-investoinnillesi vastinetta.

Digitaalinen markkinointi on muuttanut markkinoinnin tekemisen pysyvästi.

Digitaalinen markkinointi tavoittaa jo yli 90 % suomalaisista.

Asiakkaan ostokäyttäytyminen on muuttunut kaikilla aloilla enemmän ja enemmän verkkoon. Tämä mahdollistaa täysin erilaisen kulman markkinoinnin toteuttamiseen.

Markkinointiin sijoitetun pääoman tuotto on markkinoinnin tärkein mittari

Tarkat mittarit voidaan virittää kattamaan koko asiakkaan ostopolku aina ensimmäisestä mainosnäytöstä ostokseen asti. Tämä on muuttanut markkinoinnin tekemistä merkittävästi, mikä taas mahdollistaa markkinoinnin tekemisen tuloskärki edellä.

Tarkat kohdennukset mahdollistavat suoraviivaisen toiminnan

Digitaalisessa markkinoinnissa tarkat kohdennukset ovat avainasemassa. Mainonta voidaan kohdentaa tarkkaan määritellylle kohderyhmälle ja juuri oikea-aikaisesti. Haulikolla ampuminen on vaihtunut millimetrin tarkkuudella toimiviin täsmäohjuksiin.

Jotta kohdentaminen ei muistuttaisi haulikkoammuntaa, täytyy tuntea asiakkaan ostopolun eri vaiheet, ostajan persoonallisuus päätöksenteossa sekä tunnistaa missä kanavassa viestin vaikutus on suurin.

Markkinointia ja myyntiä ei pidä käsitellä erikseen

Tuloksellisen markkinoinnin edellytyksiä on, että myynti ja markkinointi puhuvat samaa kieltä ja että on integroitu toisiinsa. Näin 'kylmästä' kohderyhmästä saadaan markkinoinnin avulla käännettyä kuumia asiakkaita ja myynti pystyy ottamaan roolia juuri oikeassa vaiheessa, silloin kun asiakkaan aika on. Eikä vasta silloin, kun asiakas jättää yhteydenottopyynnön.

Arjen työssä digimarkkinointi pitää sisällään automatisoitua mainospaikkojen hallintaa, analyyttista hakukonemainonnan optimointia, ohjelmoituja sähköpostisarjoja ja a/b-testausta sosiaalisen median ankaran yleisön edessä. 

Toisaalta digimarkkinointi on luovan työn leijonalaji, jossa vain parhaimmat ja raikkaimmat ideat ansaitsevat ihmisten huomion, aktivoivat toimintaan ja nousevat viraaleiksi ilmiöiksi. Sisältöjen täytyy koskettaa, koukuttaa ja kiinnostaa. Huomisen trendit on aistittava tänään.

Tuloksellinen digimarkkinointi vaatii sekä ohjelmallisen, analyyttisen että luovan ulottuvuuden suvereenia hallintaa. 

Digitaalisen markkinoinnin palvelumme:

Digimarkkinoinnin suunnittelu

  • Digimarkkinointistrategia

Hakukonemarkkinointi (SEM)

  • Google Adwords -hakusanamainonta
  • Hakukoneoptimointi (SEO)

Display-mainonta

  • Google remarketing
  • Google display -mainonta
  • Youtube-videomainonta
  • Ohjelmallinen ostaminen (Adform)

Sosiaalinen media

  • Facebook- ja Instagram-mainonta
  • Facebook-sisältöstrategia ja jatkuva sisällöntuotanto
  • Instagram-mainonta

Sähköpostimarkkinointi

  • Myyntiin tähtäävä sähköpostimarkkinointi
  • Uutiskirjeet
  • Sähköpostiautomaatiot

Verkkosivut ja laskeutumissivut

  • Myyvien verkkosivujen suunnittelu
  • Konversio-optimointi
  • Konvertoivat laskeutumissivut

Mittarit ja seuranta

  • Web-analytiikka
  • Google Analytics
  • Markkinoinnin dashboard (Google Data Studio)

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!

Lähetä viesti tai soita 010 2319 580